Ciaociao! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Vera Bosch - WaarBenJij.nu Ciaociao! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Vera Bosch - WaarBenJij.nu

Ciaociao!

Blijf op de hoogte en volg Vera

30 Mei 2016 | Italië, Firenze

Ciao tutti!

De eerste week zit erop! En wat was 'ie heftig..
Al die nieuwe indrukken, mensen, het land en op onszelf wonen is erg wennen voor ons.

Op stage hebben we gewerkt aan onze presentatie/samenvatting van alle merken die in de winkel verkocht worden. En in het weekend hebben we de binnenstad verkend, lekker gewinkeld en de Ponte Vecchio bezocht.

Het is een drukke, gezellige en toeristische stad. Erg vaak kom je grote groepen Chinezen en Amerikanen tegen die met een gids de stad verkennen. Zaterdagavond hebben we wat gedronken bij een cafétje op de hoek tegenover de duomo, was erg gezellig! Lekker mensen kijken en luisteren naar straatmuziekanten.

Het was regenachtig gister en veel winkels zaten dicht, erg jammer maar we hebben toch nog een ijsje gegeten en wat gewinkeld, ondanks het slechte weer.

Vanochtend hebben we lekker op de bank gehangen en ben ik even alleen naar een cafetje gelopen en heb een cappuccino gedronken. Yum, dat had ik even nodig! :)

Vanmiddag hadden we een kort dagje, van 15:30 tot 19:00 uur.
We hebben een nieuwe opdracht gekregen van Marco. We moeten de wachtkamer twee kantoortjes van een tandartspraktijk in Sketchup (een 3d programma waarin je bijv. ruimtes en meubels kunt tekenen) tekenen, ontwerpen en inrichten. Sommige meubels zijn al uitgezocht, dus die ontwerpen wij op maat als dat nodig is, en anderen mogen we zelf kiezen.
Morgen gaan we hiermee verder, ben benieuwd!

Buonanotte!

• 30 Mei 2016 - 22:38

Marian:

Leuk verhaal om te lezen ! Een weekje om te wennen schijnt heel normaal te zijn. Een mooie opdracht voor deze week heel veel succez ermee!! Groetjes

• 31 Mei 2016 - 16:09

Helga Geels:

Hoi Vera, leuk om je blog te lezen! Omdat ik er pas geweest ben wandel ik in gedachten een beetje met jullie mee. Het zal best wennen zijn, een heel ander leven met een ander ritme... Maar genoeg te zien en te beleven in ieder geval. Ik begrijp dat op jullie op het stagebedrijf met leuke opdrachten bezig zijn, ben heel benieuwd naar de resultaten.
    Veel succes met alles! Ciao!

• 05 Juni 2016 - 11:45

Sandra:

Wat schrijf je leuk Vera.
    wij zijn twee jaar geleden met vakantie ook bij de Ponte Vecchio geweest een hele bijzondere mooie plek. In de stad hebben we ook rond gelopen waar je verschillende pleintjes hebt waar je heerlijk kunt zitten
    Als ik het goed heb is er ook ergens een soort markt die elke dag is met heel veel kleding en pluralia

• 05 Juni 2016 - 11:52

Sandra:

Ik zie dat er een gedeelte niet goed is door gekomen, dus hier mijn vervolg

• 05 Juni 2016 - 12:03

Sandra:

het blijf verkeerd gaan dus nogmaals een poging.

ben je al in z'n overdekte markt geweest waar de plaatselijke bevolking zijn inkopen haalt zoals groenten , vlees en allerlei huishoudelijke boodschappen.
    de foto's zien er mooi uit, net of ik er weer ben.

Je kunt overdag weer mooi je energie stoppen in jullie nieuwe opdracht, maar vergeet vooral niet te genieten van alle mooie momenten en dingen die je in het mooie Florence mee maakt en ziet.

groetjes vanuit de Daltuin